Opvallen met je brochure, uitnodiging of visitekaartje? Waar je voorheen hoge oplages nodig had om tegen een redelijke prijs iets speciaals aan je drukwerk toe te voegen, is dat met digitaal drukken niet meer nodig. Foliedruk of UV-spotlak bijvoorbeeld, zijn allebei opties om drukwerk een bijzondere uitstraling te geven. Nu dit ook digitaal kan worden uitgevoerd, zijn deze technieken ook interessant om toe te passen voor kleinere oplages.
Geen opstartkosten
De afgelopen jaren zijn de oplages voor drukwerk langzaam naar beneden gegaan. Steeds vaker zien we kleinschalige campagnes waar offline communicatie een onderdeel van is. Dat de oplages kleiner worden, wil echter niet zeggen dat heel duur is om iets extra’s aan je drukwerk toe te voegen. Traditioneel gezien moesten er voor technieken als foliedruk en UV-spotlak altijd speciale stempelvormen gemaakt worden, waardoor de eenmalige opstartkosten best hoog lagen. Nu dit allemaal digitaal kan, biedt dit bedrijven de mogelijkheid om ook voor kleinschalige campagnes te kiezen voor drukwerk dat net wat meer opvalt dan de standaard!
Offline opvallen
Wanneer je offline wil opvallen, red je het niet met de standaard flyer. Om de attentiewaarde te verhogen, kan je daarom bijvoorbeeld kiezen voor foliedruk. Met foliedruk breng je een laagje folie aan over bepaalde gedeelten van het drukwerk. Denk aan goudfolie, roségoud, zilver of brons. Hierdoor krijgt je drukwerk een exclusieve uitstraling en kan je specifieke delen extra goed uitlichten. Foliedruk wordt onder andere veel gebruikt voor uitnodigingen en visitekaartjes. Een andere manier om drukwerk een bijzondere uitstraling te geven, is door middel van (3D) UV-spotlak. Met 3D UV-spotlak voel je de lak duidelijk op het drukwerk, waardoor het direct een gevoel van luxe geeft.
Ben je benieuwd hoe jij jouw drukwerk zonder hoge opstartkosten een bijzondere uitstraling kunt geven? Neem dan contact met ons op. Samen zorgen we ervoor dat jouw offline communicatie opvalt!